13 april 2014

Hjälp

Jag funderar ganska ofta på vem jag egentligen är. Det är en svår fråga och jag är definitivt inte ensam om att fundera över det. Har jag en bra dag så upplever jag mig själv som trevlig, ganska lugn och skötsam, kreativ och som en tämligen normal 21-åring. Om jag har en dålig dag så är det inte mycket rätt på mig. Då känner jag mig milt uttryckt som en jobbig människa som inte är bra till så mycket, som har en negativ livssyn och är väldigt tillbakadragen och reserverad. Jag vet verkligen inte vilken av dessa bilder som stämmer, det finns säkert lite av båda som är jag men ofta vet jag inte heller om detta ens faktiskt är jag. Är det någon annan som vet? Upplys mig gärna i så fall, brev, samtal, sms eller vad som helst tas tacksamt emot.

Livet är ett läskigt påhitt som man inte ska syssla med ensam. Det är väl inte heller tanken i och för sig men jag har en tendens att stänga ute människor ur mitt liv. Jag pratar förstås med folk och vänner och bekanta men jag släpper inte riktigt in dem. Det är ett problem jag har, jag har svårt för att lita på andra. Det är ganska dumt, varför gör jag så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar